Jak zrobić sobie dobrze?

Autorka: 10:31 , , , , , , , ,


Choć mój blog nie jest o seksie, to dzisiaj odpowiem na nurtujące Cię pytanie - jak zrobić sobie dobrze w zaledwie 5 minut?  

Znam sporo kobiet, które myślą, że żeby zadowolić siebie trzeba najpierw zadowolić innych - partnera, szefa, przyjaciółkę. Są w stanie zrobić wiele, by zasłużyć na ich miłość, przyjaźń, czas i uznanie. I jak się pewnie domyślacie, jest to bardzo toksyczne zachowanie z dwóch względów. Po pierwsze, w języku zdrowych relacji wyrażenie "zasłużyć sobie na..." w ogóle nie powinno występować, a zwłaszcza kiedy mówimy o szacunku.  Nie wiem jak Ty, ale ja nie muszę zapieprzać jak osioł, wchodzić nikomu w dupę ani gotować 3-daniowego obiadu, by być szanowaną. Jasne, nie mam kontroli nad tym, co ktoś o mnie pomyśli, ale to ja decyduję, czy i którą opinię wezmę sobie do serca. A poza tym najważniejszą osobą, która powinna mnie szanować jestem ja sama. I właśnie od tego trzeba zacząć.

Niby prosta sprawa, a jednak tak często:

  • Uczymy się i zgarniamy piątki tylko po to, by zasłużyć na uznanie rodziców.
  • Zakładamy niewygodne, cholernie wysokie szpilki, by usłyszeć komplement od typa, którego pierwszy raz widzimy na oczy. 
  • Albo wręcz przeciwnie, rezygnujemy z założenia ulubionej sukienki, by nasz facet nie miał powodów do zazdrości.
  • Przytakujemy innym, by zasłużyć na miano bezkonfliktowych osób.
  • Rezygnujemy z marzeń, bo ktoś powiedział, że w tym wieku nie wypada albo w ogóle kobiecie to nie przystoi.

Serio? "Zasłużyć" to my sobie możemy w konkursie literackim abo będąc honorowym dawcą krwi, a nie jako żona czy córka.

Po drugie, żeby dzielić się z innymi, trzeba najpierw samemu zgromadzić. To naturalne, że w relacji z bliskimi chcemy dać z siebie wszystko, co najlepsze. I właśnie dlatego wstajemy kwadrans wcześniej, by zrobić ukochanemu facetowi śniadanie. Potrafimy zarwać nockę, byleby wyciągnąć przyjaciółkę z tarapatów. Jesteśmy w stanie rzucić wszystko i jechać na drugi koniec Polski tylko po to, by powiedzieć: "Tęskniłam" i choć na chwilę zanurzyć się w ulubionych ramionach.
I na etapie tych mikro gestów wszystko gra, bo w końcu pokazujemy jak bardzo nam zależy, prawda? 

Problem jednak leży w naszych oczekiwaniach. Często traktujemy bliskich jak łatkę, która uratuje nasze stare jeansy.  Chcemy kochać i tę miłość dostać w zamian, ale tutaj pojawia się pytanie, czy w ogóle potrafimy nią kogoś obdarzyć? Nie chodzi mi o tę "miłość", która pada na kolana i błagalnym tonem prosi o chwilę czułości. Ani o tę, która mówi: "Zrobię dla Ciebie wszystko, choćby kosztem swojego dobra". Taka "miłość" jest destrukcyjna, a przecież miłość powinna uskrzydlać, a nie upierdalać nam te skrzydła u podstaw. Taka "miłość" to niemiłość do samej siebie.

Jak zrobić sobie dobrze? - sprawdzone sposoby



A przecież chcesz mieć fajną, zdrową relację ze swoim partnerem czy dzieckiem. Wiem to, bo sama o tym marzę. I właśnie dlatego codziennie robię sobie dobrze.  Okazuję sobie troskę na tysiące sposobów:

  • Jem zdrowo z szacunku do swojego zdrowia. 
  • Trenuję, bo chcę być jeszcze silniejsza. 
  • Chodzę od rana do wieczora w pidżamie, kiedy potrzebuję totalnego resetu. 
  • Zakładam czerwoną sukienkę, kiedy chcę się poczuć jak milion dolców. 
  • Słucham muzyki w samotności, by pozbierać myśli.
  • Śpiewam w samochodzie, bo to poprawia mój nastrój.
  • Chodzę ze sobą do kina i na koncerty, bo to daje mi ogromną energię. 
  • Podróżuję sama, by poznać siebie jeszcze lepiej.
  • Szukam inspiracji w ludziach, książkach, kiedy mam wrażenie, że żyję byle jak. 
  • Mówię o sobie dobrze albo wcale, bo dbam o poczucie własnej wartości. 
Wiem, że miłość do samej siebie to podstawa zdrowych relacji, a ja bardzo sobie cenię szeroko rozumiane zdrowie. W końcu nie bez powodu nazwałam się Fitkolą :). Zastanawiam się, czy masz podobne podejście do mojego i czy też robisz sobie dobrze. Jeżeli tak, to koniecznie napisz mi, jak to robisz i co jest gwarancją Twojego emocjonalnego orgazmu  :D.

Ściskam!

ZOBACZ TAKŻE

6 komentarze

  1. Ha, kochana! Jesteśmy mega podobne, ja też tak robię 😁
    Treningos zawsze mi dobrze robi, czasem pomagają mi w tym inne osoby, typu kosmetyczka, albo fizjo:D e
    jeśli ja sama, to lubię też wziąć relaksująca kąpiel, a potem się wysmarować balsamami,zadbać o ciałko, jakieś domowe SPA :) na weekendy lubię się wystroić, bo czasem trzeba😁 no i przede wszystkim sobie tańczę sama dla siebie, do muzy która aktualnie w duszy mi gra❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W to akurat nigdy nie wątpiłam! :D Ja też bardzo lubię dłuuugie kąpiele. Czasem zdarza mi się z tej błogości i ciepełka zasypiać w wannie haha ;p. Jeżeli chodzi o kwestie "beauty", jednym z lepszych poprawiaczy mojego samopoczucia są ładnie zrobione paznokcie (w wakacje zamierzam wrócić do hybryd ;p). Ja też lubię tańczyć, na dodatek przed lustrem, piąteczka! ♥

      Usuń
  2. Czasem tez po prostu siądę w fotelu i głaszczę kota oglądając ulubiony serial i przegryzając cos pysznego, z herbacią. :D
    A czasem i kuchnia mnie pochłonie i pichcę, eksperymentuję, tworzę.. ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki relaks też uwielbiam! (: Tylko w moim chilloutowym zestawie jest pieseł zamiast koteła :D. Przyznaję, że troszkę zaniedbałam kulinarne eksperymenty, ale ostatnio w zasadzie wszystko robię w biegu. Czekam aż "na salony" wjadą znów smaczne warzywa i owoce, wtedy na pewno będę szaleć w kuchni :D.

      Usuń
  3. Może i ja jestem egoistyczny, ale nauczyłem się, że aby zrobić sobie dobrze dobrze trzeba przestać patrzeć i oglądać się na innych, a skupić sie głównie na sobie. Rodzice, znajomi, dziadkowie, wychowawcy... wszyscy dookoła mówią, że należy oglądać się na innych i liczyć się ze zdaniem innych o nas samych. A tymczasem najlepiej zawsze nam będzie jak innych olejemy i będziemy robić wszystko pod siebie i tak jak chcemy. Musimy zrozumieć, że nasze życie jest dla nas najważniejsze, a nie życie innych. Nie powinno nas obchodzić zdanie pani Krysi z księgowości, Zbyszka z 7 piętra, czy gościa który codziennie grzebie w naszym śmietniku. Ok. Ma on prawo do swojego zdania. Ale to jego zdanie i nie powinnismy się tym przejmować.
    Więc jeśli chcemy aby nam było dobrze, przestańmy robić dobrze innym. i nie mówię tu, że nie powinniśmy pomagać czy coś. Mówię, że nasze życie powinno być dla nas na pierwszym miejscu. Najpierw załatwiamy swoje sprawy, a dopiero w wolnej chwili zajmujemy się innymi.
    Wiem, egoistyczne, samolubne i chamskie... ale co mnie to obchodzi? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Jakub, wooow! dziękuję za tak rozbudowany komentarz :). Mamy bardzo podobne zdanie na ten temat. Ja też uważam, że trzeba zacząć od siebie i swojego podwórka i dopiero później zająć się "resztą świata" - oczywiście pod warunkiem, że wystarczy nam na to czasu. Jeśli nie, to trudno. To, że nie da się zbawić całego świata nie oznacza, że powinniśmy mieć wyrzuty sumienia, naprawiając wyłącznie swój :). A co do pani Krysi i Zbyszka, oni gadają i gadać będą. My mamy dwa wyjścia - możemy ich uważnie słuchać albo robić swoje. Wybór wydaje się oczywisty :).

      Pozdrowienia! :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz!:-)