Przepis na FIT sernik

Autorka: 15:36 , , , , ,



Serniczki, pierniczki, makowczyki to już tylko poświąteczne wspomnienie, na myśl o którym pewnie kręci Ci się łezka w oku. I choćby motyle miały dziko harcować w Twoim brzuchu, nie ulegniesz pokusie. Cały styczeń będziesz dzielnie jadł przesuszonego kurczaka z ryżem, a w ramach urozmaicenia w lutym sięgniesz po... ryż z kurczakiem. W okolicy marca najdzie Cie cukrowy kryzys, ale i z nim się uporasz! Koniuszkiem języka liźniesz kostkę cukru i Twoje życie znowu nabierze sensu. Tym sposobem jakoś dotrwasz do lata, bo pewnie ono wyznacza metę Twojej metamorfozy? ;)

Zapewne tak myśli spora część osób, która Nowy Rok przywitała dłuższą niż nogi samej Anji Rubik listą fit postanowień. Ale czy rzeczywiście bycie fit wiąże się z odstawieniem wszystkiego, co wprawia nasze kubki smakowe w euforyczny stan? Oczywiście, że nie. Im dłużej jem zdrowo, tym bardziej się o tym przekonuję. Bycie zdrowym czy fit (jakkolwiek to rozumiesz ;) absolutnie  nie sprowadza się do rezygnacji z czegokolwiek, a do świadomych wyborów. Nie wierzysz? Zajrzyj na instagram. Znajdziesz tam całe mnóstwo osób, które żyją zdrowo i aktywnie. Dokładnie przypatrz się, co ląduje na ich talerzu. Wyżej wspomniane kurczak i kostka cukru od czasu do czasu? No raczej nie ;). Ja widzę tam przepyszne pełnoziarniste placki, hektolitry apetycznych smoothies, domowej roboty pizze i tym podobne cudeńka. Zajrzyj też do mnie:

@fitkola

Choć nie jestem żadną FITguru, staram się jeść smacznie i z głową. Cholernie lubię kompromisy między tym, co służy mojemu zdrowiu a tym, na myśl, o czym wariują moje kubki smakowe. I właśnie dlatego przychodzę do Ciebie dzisiaj z przepisem na mój fit sernik bez dodatku mąki ani cukru.


Składniki 
(keksówka o wymiarach ok.10cmx30cm)
  • 500g zmielonego sera z wiaderka
  • 3 jajka
  • 1 duży budyń śmietankowy bez cukru (65g)
  • 3 łyżeczki naturalnego miodu

Przygotowanie:

Oddziel żółtka od białek. Połącz ser z żółtkami, budyniem w proszku oraz miodem. Ubij białka trzepaczką/blenderem. Następnie delikatnie dodaj je do serowej masy. Wylej ciasto do blachy wyłożonej papierem. Piecz ok.35-40 minut w 180 stopniach. Odstaw ciasto na kilka godzin - w przeciwnym razie nie będzie trzymać formy i będzie się niemiłosiernie kruszyć ;). A później już tylko próbuj i koniecznie daj mi znać, czy smakowało :). 



Ale zaraz, zaraz, Obżartuchu, poczekaj! :) Na koniec chcę Ci jeszcze tylko powiedzieć, że żeby stawać  się lepszym, musisz pokochać siebie dzisiejszego ♥. No bo po co starać się dla kogoś, kogo się nie kocha? Przesyłam Ci mnóstwo ciepłych myśli, bo bardzo mocno wierzę, że dasz sobie ze wszystkim radę - powtarzam: ze wszystkim, nie tylko z pochłonięciem całej blachy mojego sernika :).

ZOBACZ TAKŻE

7 komentarze

  1. Ach wyślij mi kawałek :) Wygląda pycha :) Nie wiem co robię źle ale mi serniki nie wychodzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko kawałek? Nie opłaca mi się fatygować kuriera - wyślę całą blachę :-). Nie wychodzą, tzn. opadają czy coś innego się z nimi dzieje?

      Usuń
  2. Wyglada przepysznie ;) i przepis bardzo prosty w porównaniu z klasycznym sernikiem ;) nic tylko próbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie! :) Moi domownicy (no dobra, ja też miałam swój wkład ;) postarali się o to, żeby nie było już po nim ani śladu (a zrobiłam dwa! :D) - to chyba najlepsza rekomendacja :-).

      Usuń
  3. Imbirowy napój wczorja mnie tu odesłał i nadal mam ochotę na sernik ;( od ciasta dzieli mnie tylko ser, a raczej jego brak...mam pomysł na wypróbowanie serniola z polewą z domowej nutelli (z awokado, banana itd, czekam aż owoce trochę jeszcze dojrzeją)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!:-)